20110924

Kad Kahwin Nabil Raja Lawak dan Zira : Ala-ala bertemakan cerita dongeng

KREDIT SUMBER

Sangat tertarik sebenarnya dengan rekaan kad kahwin Nabil dan Zira ini. Sangat unik dan menarik. Sungguh profesional pereka kad kahwin mereka ini. Jom tengok.













Muhammad Faris 'Azim
CFS IIUM
Petaling Jaya


20110921

Nama manusia yang terpanjang di dunia

KREDIT SUMBER

"Auntumn Sullvian Corbett Fitzsmmons Jeffries Hart Burns Johnson Willard Dempsey Tunney Schmelling Sharkey Carnera Baer Braddock Louis Charles Walcott Marciano Patterson Johanson Liston Clay Frazier Foreman Brown"

merupakan nama seorang anak angkat bayi lelaki yang terpanjang di dunia. Masih lagi bingung. Kenapa ibu bapa bayi ini menyusahkan diri nak bagi nama panjang-panjang. Contoh, kalau ada seseorang yang tanya nama anak mereka. Kan susah nak ingat dan hafal malah nak sebut pun letih.
Kesian budak ni, nanti mesti kalau dekat ruangan nama dalam buku latihan atau soalan periksa. Orang dah habis jawab soalan, dia baru habis tulis nama. =p.



Malah nama ini merupakan gabungan dari 27 kata yg dimana 25 diantaranya merupakan nama petinju top dunia dan selebihnyanya nama depan dan nama keluarga














Muhammad Faris 'Azim
CFS IIUM
Petaling Jaya



20110917

Gambar satu persatu bagaimana Eiffel Tower dibina dan disiapkan

KREDIT SUMBER
Sememangnya pembinaan sesebuah bangunan sangat sukar untuk dibina jika tidak dilakukan dengan baik. Jadi, perancangan yang lengkap untuk membina sesebuah bangunan harus dilakukan dengan terperinci. Terutama ingin membina sesebuah bangunan seperti Eiffel Tower. Kita harus membinanya dengan teliti. Persoalan mungkin timbul bagaimana ingin membina Eiffel Tower. Jom kita lihat dengan mata kita sendiri bagaimana Eiffel Tower dibina.



eiffel tower construction 2 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 3 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 4 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 5 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 6 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 7 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 8 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 9 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 10 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 11 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 12 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 13 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 14 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 15 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 16 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 17 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower

eiffel tower construction 18 [Gambar Menarik] Pembinaan Eiffel Tower
Siap



Muhammad Faris 'Azim
Kajang
Selangor



20110916

Jom Sertai Bloglist Wanblur



Syarat-Syarat
Link ke blog Wanblur
Kategori KAMI HENSEM DAN BIASE JER. =)
Tag 2 kawan
Selesai. =)




Wanblur atau Abang Syazwan merupakan senior saya dahulu waktu pernah bersekolah di I-KUPs dulu. Tak tahu dia kenal atau tak lagi. Kalau nak kenal/ingat, saya merupakan seorang budak sahaja yang tinggal dengan senior tingkatan 5 seperti Abang Nafeez, Abang Rabani, Abang Afif dan sebagainya, Ingat? Saja, itu ja nak bagi tau. =)



Muhammad Faris 'Azim
Kajang
Selangor


7 jenis pendrive yang unik dan menarik

KREDIT SUMBER

Pendrive merupakan instrumen yang boleh digunakan untuk menyimpan maklumat, video dan sebagainya. Lagi besar kapasiti  pendrive tersebut. Lagi benyak maklumat yang dapat disimpan. Untuk menarik minat pengguna, pelbagai bentuk pendrive telah direka. Jom kita tengok betuk pendrive yang sangat menarik ini.










Muhammad Faris 'Azim
Kajang
Selangor


20110915

Jom insaf bersama kecekalan atlet termasyur ini

KREDIT SUMBER 

Jom insaf.
Itulah sahaja ungkapan yang boleh diucapkan kepada anda tatkala saya mlihat semua gambar ini. Sangat terharu. Kecekalan mereka sebenarnya dapat dijadikan teladan buat kita semua. Ya. kita semua.

Masakan kita yang sempura juga malas melaksanakan tugasan sedia ada. Bandingkanlah dengan mereka. Tabahnya merekan dalam menempuh kehidupan mereka.
Jom tengok. =)









Muhammad Faris 'Azim
CFS IIUM
Petaling Jaya


20110914

UBAT GIGI yang pelik tapi benar

Kredit to SUMBER

Banyak cara nak pengaruhi anak-anak untuk menggosok gigi. Dengan ciptaan ini, sebenarnya kita dapat menarik minat orang ramai untuk menjaga kesihatan gigi. Jom layan. =)

toothpaste heads toothpaste pete 1 Cool Toothpaste Heads from Spread Heads

toothpaste heads toothpaste oscar 1 Cool Toothpaste Heads from Spread Heads

review pasteheads 1 Cool Toothpaste Heads from Spread Heads
Penutup ubat gigi ini merupakan tangan mereka. =)

ToothpasteHeads3 Cool Toothpaste Heads from Spread Heads
Pandangan dari dalam

ToothpasteHeads5 Cool Toothpaste Heads from Spread Heads
Cara-cara menggunakannya


Muhammad Faris 'Azim
CFS IIUM
Petaling Jaya




15 buah jambatan yang menggerunkan di dunia

KREDIT TO GILERKENTANG
Jom tengok dan hayati keindahan 15 buah jambatan yang menggerunkan di dunia. Selain menilai kehebatan merekan mencipta sesuatu perkara yang sangat unik. =)



Hussaini Hanging Bridge, Pakistan


Aiguille du Midi Bridge, France


William Preston Lane, Jr. Memorial Bridge (Bay Bridge), Maryland


Sidu River Bridge, China


Royal Gorge Bridge, Colorado


Puente de Ojuela, Mexico


U Pain Bridge, Myanmar


Iya Valley Vine Bridges, Japan


Cikurutug Bridge, Indonesia


Carrick-a-Rede Rope Bridge, Northern Ireland


Capilano Suspension Bridge, Canada


Trift Suspension Bridge, Switzerland


Canopy Walk, Ghana


Mackinac Bridge, Michigan


Millau Viaduct, France








Muhammad Faris 'Azim
CFS IIUM
Petaling Jaya